
SPRINT AUTON LASIT?
- HBRteam
- KV
- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
SPRINT AUTON LASIT?
ELI MITÄ TAVARAA OLETTE KÄYTTÄNEET?? JA JOS JOLLAKIN OLIS EDULLISIA SYSTEEMEITÄ MK2 ESCOON NIIN TARJOAPPA NIITÄ 0407513319 tai henkkub75@luukku.com 

- villeramone
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.11.2004 00:00
- TeemuK
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 13.05.2004 00:00
- Viesti:
- riitta
- KV
- Viestit: 456
- Liittynyt: 21.01.2004 00:00
- Paikkakunta: Vesilahti
- Viesti:
Sääntökirjasta 2004 ja SS auto:
4.1.5. Lasipinnat: Taka- ja sivulasien materiaali on vapaa (muoto alkuperäinen) edellyttäen, että ne ovat läpinäkyviä ja materiaali on vähintään 2,5 mm paksua. Kuljettajan puoleisen oven ikkunan saa korvata ns. Nascar verkolla tai 5 mm paksulla jäykällä muovilla. Mikäli ovet eivät ole aukeavia, ovat Nascar verkot pakollisia. Tuulilasin tulee olla kerroslasia tai se voidaan vaihtaa vähintään 5 mm paksuiseen polykarbonaatista valmistettuun. Huurteenpoistojärjestelmän tulee olla riittävän tehokas pitämään tuulilasi kirkkaana.
Eli siis pleksikin käy sivu ja takalaseihin SS-ryhmässä ainakin vuonna 2004 (eikä siihen kait muutosta ole 2005 tulossa).
A / F-ryhmässä sitten taas sääntökirjan 2004 mukaan "Alkuperäiset lasit saa vaihtaa toisiin, jotka FIA on luokitellut."
4.1.5. Lasipinnat: Taka- ja sivulasien materiaali on vapaa (muoto alkuperäinen) edellyttäen, että ne ovat läpinäkyviä ja materiaali on vähintään 2,5 mm paksua. Kuljettajan puoleisen oven ikkunan saa korvata ns. Nascar verkolla tai 5 mm paksulla jäykällä muovilla. Mikäli ovet eivät ole aukeavia, ovat Nascar verkot pakollisia. Tuulilasin tulee olla kerroslasia tai se voidaan vaihtaa vähintään 5 mm paksuiseen polykarbonaatista valmistettuun. Huurteenpoistojärjestelmän tulee olla riittävän tehokas pitämään tuulilasi kirkkaana.
Eli siis pleksikin käy sivu ja takalaseihin SS-ryhmässä ainakin vuonna 2004 (eikä siihen kait muutosta ole 2005 tulossa).
A / F-ryhmässä sitten taas sääntökirjan 2004 mukaan "Alkuperäiset lasit saa vaihtaa toisiin, jotka FIA on luokitellut."
- BSTR
- B-junnu
- Viestit: 40
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
- NikoN
- Yleinen
- Viestit: 199
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
- Viesti:
Tässäkin aika metka juttu, kyselin tätä "herroilta" viime viikolla lueskeltuani tätä akk:n lehdessä ollutta juttua turvallisuusasioista. Siinähän oli ohimennen mainittu tästä ikkuna-asiasta. Sain seuraavanlaisen vastauksen, ja kysyin tosiaan ss-autojen ikkunoista:riitta kirjoitti:Sääntökirjasta 2004 ja SS auto:
4.1.5. Lasipinnat: Taka- ja sivulasien materiaali on vapaa (muoto alkuperäinen) edellyttäen, että ne ovat läpinäkyviä ja materiaali on vähintään 2,5 mm paksua. Kuljettajan puoleisen oven ikkunan saa korvata ns. Nascar verkolla tai 5 mm paksulla jäykällä muovilla. Mikäli ovet eivät ole aukeavia, ovat Nascar verkot pakollisia. Tuulilasin tulee olla kerroslasia tai se voidaan vaihtaa vähintään 5 mm paksuiseen polykarbonaatista valmistettuun. Huurteenpoistojärjestelmän tulee olla riittävän tehokas pitämään tuulilasi kirkkaana.
Eli siis pleksikin käy sivu ja takalaseihin SS-ryhmässä ainakin vuonna 2004 (eikä siihen kait muutosta ole 2005 tulossa).
A / F-ryhmässä sitten taas sääntökirjan 2004 mukaan "Alkuperäiset lasit saa vaihtaa toisiin, jotka FIA on luokitellut."
Kysymys:
"Toinen juttu tuo akk-lehdessäkin esillä ollut ikkuna asia. Siis Krc-autossa pitää olla polkarbonaattiruudut, mutta saako SS-autossa silti olla "tavaliset" pleksi ikkunat?"
Vastaus:
"Jos alkuperäisiä ikkunalaseja vaihdetaan tulee niiden olla polykarbonaattia ja vähintään 3 tai 5 mm paksuja."
- TeemuK
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 13.05.2004 00:00
- Viesti:
Tästäkin sääntömuutoksesta on ollut huhua... Tarkoitin tuolla pleksijutulla sitä että se ulosajon/kaadon sattuessa menee teräville puikoille jota polykarbonaatti ei tee. Näinollen se on turvallisempaa.NikoN kirjoitti:Tässäkin aika metka juttu, kyselin tätä "herroilta" viime viikolla lueskeltuani tätä akk:n lehdessä ollutta juttua turvallisuusasioista. Siinähän oli ohimennen mainittu tästä ikkuna-asiasta. Sain seuraavanlaisen vastauksen, ja kysyin tosiaan ss-autojen ikkunoista:riitta kirjoitti:Sääntökirjasta 2004 ja SS auto:
4.1.5. Lasipinnat: Taka- ja sivulasien materiaali on vapaa (muoto alkuperäinen) edellyttäen, että ne ovat läpinäkyviä ja materiaali on vähintään 2,5 mm paksua. Kuljettajan puoleisen oven ikkunan saa korvata ns. Nascar verkolla tai 5 mm paksulla jäykällä muovilla. Mikäli ovet eivät ole aukeavia, ovat Nascar verkot pakollisia. Tuulilasin tulee olla kerroslasia tai se voidaan vaihtaa vähintään 5 mm paksuiseen polykarbonaatista valmistettuun. Huurteenpoistojärjestelmän tulee olla riittävän tehokas pitämään tuulilasi kirkkaana.
Eli siis pleksikin käy sivu ja takalaseihin SS-ryhmässä ainakin vuonna 2004 (eikä siihen kait muutosta ole 2005 tulossa).
A / F-ryhmässä sitten taas sääntökirjan 2004 mukaan "Alkuperäiset lasit saa vaihtaa toisiin, jotka FIA on luokitellut."
Kysymys:
"Toinen juttu tuo akk-lehdessäkin esillä ollut ikkuna asia. Siis Krc-autossa pitää olla polkarbonaattiruudut, mutta saako SS-autossa silti olla "tavaliset" pleksi ikkunat?"
Vastaus:
"Jos alkuperäisiä ikkunalaseja vaihdetaan tulee niiden olla polykarbonaattia ja vähintään 3 tai 5 mm paksuja."
- villeramone
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.11.2004 00:00
Paljonko tuollainen kovapintainen maksaa?BSTR kirjoitti:Jos polykarbonaattia pistää, niin kannattaa ottaa kovapintaista. Mulla on sitä tavallista ja kun kerrankin pyyhkäisee pölyistä "lasia" niin naarmuilla on. Ei kannata pyyhkiä lastalla pesun jälkeen.
Saako sitä valmiiksi ikkunan mallisena vai täyttkö/pystyykö itse "leikkkailemaan" levystä?
- NikoN
- Yleinen
- Viestit: 199
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
- Viesti:
No niin, nyt sain eräältä sprintin lajiryhmän jäseneltä tiedon, jonka mukaan 2005 sääntökirjassa on kohta, joka määrää myös ss:ään polykarb-ikkunat. Tämä on kyllä tosiaan selkeästi turvallisuusnäkökohta. Taitaa alkaa kohta karbonaatti kauppiaiden sesonkiaika!
Tästä onkin hyvä jatkaa keskusteluun, mistä halvimmalla materiaalia saa?
Tästä onkin hyvä jatkaa keskusteluun, mistä halvimmalla materiaalia saa?
- TeemuK
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 13.05.2004 00:00
- Viesti:
Tässä polykarbonaattijutussa on yksi huono puoli. Jos kaikki lasit, myös tuulilasi on polykarbonaattia ja sattuu ulosajo/katotus ja ovet eivät aukea. Kauhea kiire autosta pois niin mistä pääsee? Polykarbonaattia ei saa potkaisemalla rikki tai pois paikaltaan jos on kiinni popniiteillä edes jonkinverran. Tästähän oli viimeisimmässä akk:n lehdessä että ei kuljettajan puolen ikkunat pitäisi saada auki muutenkin kuin porakoneella mutta millä silloin kiinnitys tapahtuu? Alkuperäisten tiivisteiden väliinkö laitetaan polykarbonaatti? Ideoita?
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
- villeramone
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.11.2004 00:00
Mitäs se tuollainen polykarbonaatti mahtaa maksaa ja mistä sitä saa? Pystyykö leikkailemaan millä oikean malliseksi?northwest kirjoitti:Mulla on polykarbonaattilasit takana kiinni ihan omilla tiivisteillä,alkuperäisestä lasista saa hyvän mallin![]()
Toi mainittu pintakarkaistu versio on KALLISTA,oma on normaalia ja kun ei raavi millään niin säilyy hyvänä,tuulilasiin ei voi laittaa muuta kuin tuota pintakarkaistua.
- TaVu_racing
- Yleinen
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01.07.2004 00:00