HANS + vöiden kiinnitys
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: HANS + vöiden kiinnitys
Vyöt pysyy, mutta kun katselin tänään maikkarin lähetystä Mexicosta, niin en nähnyt kenenkään autossa FIA "pehmusteita" turvakehikoissa. Tai ehkä olen sokea? Näkikö joku muu?
-
- Yleinen
- Viestit: 214
- Liittynyt: 18.08.2008 00:00
- Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso
Re: HANS + vöiden kiinnitys
Taitavat käyttää useat olkavöiltään 'kavennettua' mallia, esim. http://www.ompracing.it/detail.html?pro ... e=DA806HSL" onclick="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;pele kirjoitti:Vai onko nuo jotenkin erilaiset kuin "perus harrastajan vyöt"?
Ja kuskit istuvat penkeissään sen verran syvällä (+ 'korvapenkit'), ettei iskusuojia kaariputkissa tarvita?
-
- A-Junnu
- Viestit: 111
- Liittynyt: 26.05.2004 00:00
Re: HANS + vöiden kiinnitys
Nii eikös kaarien niihin osiin johon kypärä voi osua niin vaaditaan fia pehmuste? Joa penkissä on "isot korvat" niin kypärän ei pitäisi osua kaareen ja pehmustetta ei tarvita....
-En ole hullu, olen erikoinen-
-kupee oli upee-
-aina on kivaa kun on mukavaa-
-kupee oli upee-
-aina on kivaa kun on mukavaa-
- jake74
- Yleinen
- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Re: HANS + vöiden kiinnitys
näin mä on kans ymmärtänyt säännön.Api kirjoitti:Nii eikös kaarien niihin osiin johon kypärä voi osua niin vaaditaan fia pehmuste? Joa penkissä on "isot korvat" niin kypärän ei pitäisi osua kaareen ja pehmustetta ei tarvita....
- Kollo
- KV
- Viestit: 351
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: HANS + vöiden kiinnitys
Kokeilkaa selittää toi sille yli-innokkaalle katsurille. Multa vaadittiin joskus FIA tuubia oviputkeenkin, mutta sanoin että jos lyön pääni oviputkeen niin alkaa oleen ihan sama onko siinä pehmusteita vai eijake74 kirjoitti:näin mä on kans ymmärtänyt säännön.Api kirjoitti:Nii eikös kaarien niihin osiin johon kypärä voi osua niin vaaditaan fia pehmuste? Joa penkissä on "isot korvat" niin kypärän ei pitäisi osua kaareen ja pehmustetta ei tarvita....

-
- Yleinen
- Viestit: 214
- Liittynyt: 18.08.2008 00:00
- Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso
Re: HANS + vöiden kiinnitys
Sääntö sanoo, että sellaiset kehikon kohdat, joihin ohjaaja voi osua, on pehmustettava. "FIA-pehmuste" on oviputkeen kuitenkin täysin väärä tuote, se on tarkoitettu kypärän iskusuojaksi. Sääriluiden ja kyynärpäiden suojaamiseen löytyy ihan muuta huomattavasti pehmeämpää tavaraa - http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... ar-padding" onclick="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false; - tai esimerkiksi vesiputkien pakkaseriste sopii hyvin tarkoitukseen (tarkasta että on heikosti syttyvää).
- timotor
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 07.04.2005 00:00
Re: HANS + vöiden kiinnitys
Totta puhuen täytyy nyt avata vähäsanainen arkku ja sanoa, että oliko se HANS joka aiheutti kolarin tai vaaratilanteen siirtyämmällä??
Käsittääkseni miehistö joka on autossa, AJAA autoa, ei HANS !! Jos ei nää, pitäsikö tehdä asialle jotain ?? Mikään ei estä rallissa pysähtymistä maali AT:n jälkeen jotta voi ottaa vermeet pois päältä.
Tietysti fiksu rallin järjestäjä voi helpottaa kilpailijoita esim. Sonkajärvi tilanteessa ja laittaa liikenteenohjaajan risteykseen helpottamaan kilpailijoiden ajoa risteyksessä. Juu ja tiedän, kuka rupeaa repimään kypärää ja hanssia pois lyhyellä siirtymällä kun on muutenkin kiire.
Jos katsastuksessa vaaditaan jotain esim. laittamaan FIA pehmuste oviputkeen, katsastuksen pitää pystyä näyttämään se sääntökirjasta. Pitää olla sääntöperuste vaatimukselle.
Pehmustesäännöissä sanotaan, että kypärää LÄHELLÄ olevat kehikon osat tulee pehmustaa FIA standardin mukaisella pehmusteella. Muihin kelpaa paloa estävä ja heikosti syttyvä materiaali. Mitä tarkoittaa sanat kypärän lähellä on jokaisen oma tulkinta, koska sitä ei ole erikseen määritelty ainakaan AKK:n sääntökirjassa. Itse laittaisin pehmusteen jos putkeen on alle nyrkin mentävä väli, ihan suojellakseni sitä päässäni olevaa "palamatonta ämpärimuovia" jonka hankin vähistä talousrahoista ja lapsen säästöistä
Nyky Suomessa kaikki kämmit on aina jonkun muun aiheuttamia. Keli yllätti autoilijan
Käsittääkseni miehistö joka on autossa, AJAA autoa, ei HANS !! Jos ei nää, pitäsikö tehdä asialle jotain ?? Mikään ei estä rallissa pysähtymistä maali AT:n jälkeen jotta voi ottaa vermeet pois päältä.
Tietysti fiksu rallin järjestäjä voi helpottaa kilpailijoita esim. Sonkajärvi tilanteessa ja laittaa liikenteenohjaajan risteykseen helpottamaan kilpailijoiden ajoa risteyksessä. Juu ja tiedän, kuka rupeaa repimään kypärää ja hanssia pois lyhyellä siirtymällä kun on muutenkin kiire.
Jos katsastuksessa vaaditaan jotain esim. laittamaan FIA pehmuste oviputkeen, katsastuksen pitää pystyä näyttämään se sääntökirjasta. Pitää olla sääntöperuste vaatimukselle.
Pehmustesäännöissä sanotaan, että kypärää LÄHELLÄ olevat kehikon osat tulee pehmustaa FIA standardin mukaisella pehmusteella. Muihin kelpaa paloa estävä ja heikosti syttyvä materiaali. Mitä tarkoittaa sanat kypärän lähellä on jokaisen oma tulkinta, koska sitä ei ole erikseen määritelty ainakaan AKK:n sääntökirjassa. Itse laittaisin pehmusteen jos putkeen on alle nyrkin mentävä väli, ihan suojellakseni sitä päässäni olevaa "palamatonta ämpärimuovia" jonka hankin vähistä talousrahoista ja lapsen säästöistä

Nyky Suomessa kaikki kämmit on aina jonkun muun aiheuttamia. Keli yllätti autoilijan
