Suositun kansallisen rallisarjan, F-Cupin talvikausi paketoitiin maaliskuun kolmantena lauantaina Joensuun itäpuolella ajetussa Itärallissa, jossa lähtöviivalle asettautui yli 200 kilpailijaparia 80- ja 90- luvulta tuttuine kilpa-autoineen. Myös Mikakiracing starttasi kisaan parantelemaan osakkeitaan heidän kohdalla hieman alavireisesti alkaneessa sarjassa - kahdessa aikaisemmassa osakilpailussa saldona oli avauskilpailun neljäs sija ja muutaman viikon takainen keskeytys.